PODSUMOWANIE PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO ZE SZKOŁAMI CYPRYJSKIMI

W piątek 9 czerwca 2017 roku w Domu Kultury w Pierwoszynie odbyło się uroczyste podsumowanie tegorocznego projektu edukacyjnego realizowanego przez szkoły gminne we współpracy ze placówkami cypryjskimi. Nasi uczniowie wspaniale zaprezentowali swoje zadania. Kółko kaszubskie REBUCE przedstawiło wszystkim czerwcowy zwyczaj ścinania Kani. Jest to zwyczaj opowiadający o pozbywaniu się wszystkich złych nawyków i wad ludzkich. Przedstawiają je jako ptaka – kanię, którą ścinają toporem. Wierzą, że w bieżącym roku wieś będzie wolna od zła. Czynią to Kaszubi w Dzień Kupały zwanego inaczej Sobótką 23 czerwca, w przeddzień imienin Jana. Natomiast historyczne tło porozumień sierpniowych 1980 roku przybliżyli uczniowie klasy VIc Borys Głowacki i Stanisław Hudak, którzy brawurowo przedstawili swoją prezentację. Na ich występ nie miał wpływu fakt prezentowania w języku angielskim, ani duża liczba znamienitych gości. Do Pierwoszyna przybyli bowiem między innymi : pani Monika Kończyk (Pomorski Kurator Oświaty), Jarosław Białk (Starosta Powiatu Puckiego), Jerzy Włudzik (Wójt Gminy Kosakowo), Edmund Wittbrodt (były Minister Edukacji Narodowej), Krzysztof Dośla (Przewodniczący Regionu Gdańskiego NSZZ „Solidarność”), Zdzisława Hacia (Przewodnicząca Komisji Międzyzakładowej NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania). To nie koniec naszej współpracy z cypryjskimi pedagogami – już rozpoczęły się prace nad przygotowaniem przyszłorocznej edycji. Dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w przygotowanie projektu – uczniom, rodzicom, a także nauczycielom – pani Małgorzacie Namsołek, pani Emilii Kuli. panu Wojciechowi Prieba oraz pani Agnieszce Lubowickiej.

Dyrektor Szkoły – Rafał Juszczyk

19030666_1089883237809579_5928431143526941819_n

19059908_1089883254476244_5618684235638722767_n

IMG_1086

 

IMG_1091

 

IMG_1095

Komenatrze wyłączone.

© 2015-2018 SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KONTRADMIRAŁA XAWEREGO CZERNICKIEGO W POGÓRZU :::::: wykonanie: Michał Dworakowski (.ncmedia)